Allmänna villkor

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Jessica Hjert
Stora Botered 147
462 61 Vänersborg

Organisationsnummer: 800224-5564

E-postadress: kontakt@jessicahjert.se

Kontaktperson: Jessica Hjert Flod

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning samt moms. Samtliga priser i butiken visas inklusive moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna CheckoutKlarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU.

Frakt

Inom Sverige tas en kostnad om 30 kronor för frakt. Vid större och otympligare leveranser bestäms fraktkostnaden enligt särskild överenskommelse.

Om inget annat anges skickas lagd order så snart som möjligt, inom 5 arbetsdagar (normalt skickas ordern inom 1-2 arbetsdagar). Längre leveranstid kan vid särskilda tidpunkter förekomma, detta upplyses i sådana fall om på webbshopens förstasida. Mindre ordrar skickas med reguljär postgång och är således inte spårningsbara. Särskild överenskommelse för frakt och leverans kan komma att gälla vid enskilda fall, då även andra fraktmöjligheter kan erbjudas. Önskas spårningsbart paket, vänligen meddela detta via meddelande i samband med beställning eller maila kontakt@jessicahjert.se för att göra särskild överenskommelse.

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning och skicka din order så snart som möjligt. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande gentemot oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt.

Returer

Retur av vara sker på din egen bekostnad, utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott, och vara packade på ett likartat sätt som vid utskicket från butiken.

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att meddela oss inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalförpackning.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:
Jessica Hjert
Stora Botered 147
462 61 Vänersborg

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: Ip-adress, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.